Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Warsztaty Unity

Łukasz Raszyk, Adam Adamski, Marcin Olszewski - Fuero Games

W trakcie warsztatów prowadzonych przez Fuero Games będzie istniała możliwość nauki podstawowych oraz średniozaawansowanych technik umożliwiających stworzenie gier na urządzenia mobilne. Warsztaty będą prowadzone przez osoby, które posiadają kilkuletnie doświadczenie w pracy z silnikiem Unity. Warsztaty składać się będą z 3 części trwających po 2h, w ramach których uczestnicy będą zapoznawać się z:
    Efektem warsztatów będzie prosta gra, którą uczestnicy zawsze będą mogli później rozbudować w ramach własnych potrzeb. Szczegółowe informacje o poszczególnych częściach warsztatów poniżej.

    Licencje


    Morrissey Williams
    Warsztaty Unity mogą się odbyć dzięki patronatowi firmy Unity Technologies - twórcy silnika Unity - która udostępnia licencje na potrzeby warsztatów. Licencje Unity Pro będa również stanowiły nagrody do wygrania w konferencyjnych konkursach. Osoby zainteresowane licencjami Unity zachęcamy do kontaktu z Morrissey Williams, który wspiera konferencję WGK:

    Morrissey Williams
    Account Executive
    Unity Technologies
    0044 1273 862311
    mo@unity3d.com
    morrissey@unity3d.com
    Skype: morrissey.williams


    Program warsztatów

    Dotyk, podstawy Unity

    Łukasz Raszyk, CTO / Lead Unity Developer / Project Manager »

    Na warsztatach zostanie zaprezentowana teoria oraz przykłady zastosowania dotyku oraz gestów jako głównego źródła sterowania w grze lub aplikacji. Środowisko programistyczne będzie stanowić edytor Unity oraz Visual Studio / MonoDevelop. Udostępnione zostaną także urządzenia dotykowe – tablety / smartfony w celu przetestowania rezultatów.

    Poza teorią łapania dotyku przybliżona zostanie także podstawowa część API Unity oraz omówione zostaną szczegółowo między innymi poniższe zagadnienia:
    • Tapowanie (proste łapanie pojedynczego dotyku)
    • Swipe’owanie (przesuwanie palcem)
    • Zaznaczanie obiektów 3D
    • Przesuwanie (draggowanie) obiektów 3D
    • Obsługa wielodotykowości – akcje multi-touch
    • Pinchowanie (przesuwanie 2 palców)
    • Obracanie obiektów (za pomocą 2 palców)
    Czas trwania: 2 godziny.


    GUI

    Adam Adamski, Game Developer »

    Warsztat będzie obejmował tematykę GUI w środowisku Unity3D. Poza podstawowymi technikami tworzenia interfejsów w Unity3D zostaną przedstawione alternatywne sposoby oraz narzędzia, które wspomagają pracę programisty/designera w tym zakresie.  Zaprezentowane będą podstawowe konwencje tworzenia interfejsów od strony wizualnej jak i technicznej. Środowiskiem programistycznym będzie edytor Unity3D oraz Visual Studio/MonoDevelop.

    Czas trwania: 2 godziny.



    Projektowanie poziomów

    Marcin Olszewski, Unity Developer»

    Warsztaty będą prezentowały teorię oraz część praktyczną z zakresu tworzenia poziomów w Unity. Na zajęciach będzie udostępniony gotowy kod(C#), który będzie można przetestować oraz zmieniać wedle własnych potrzeb. Na koniec będzie można wypróbować na dostarczonych smartfonach i tabletach swoją aplikację. Poza samym silnikiem Unity w wersji Pro-trial środowiskiem programistycznym będzie MonoDevelop. Poza samą teorią oraz opisem tworzenia poziomów w Unity będą zaprezentowane następujące zagadnienia:
    • Poruszanie się postacią
    • Wykorzystanie kontrolera postaci
    • Obsługa kolizji i triggerów
    • Śledzenie postaci kamerą
    • Stworzenie wydajnej minimapy pod urządzenia mobilne

    Czas trwania: 2 godziny.