Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Developers Showcase WGK 2012

Zapomniane Kroniki: Pagoda

Stanisław Zarychta

Prezentacja flashowej gry fabularnej. Stworzona z pasją przez dwóch zapaleńców. Trochę retro, trochę nowości. Klimat orientalny rozłożony na dziewięć poziomów potrafi napsuć nerwów, sporo zagadek, puzzli i łamigłówek. Wszystko polane sosem odkrywania tajemnic scenariusza. W programie konkurs z nagrodami.


A Short Tale of Solitude

Łukasz Wysk

W ramach Developers Showcase zaprezentowana zostanie grywalna wersja projektu A Short Tale of Solitude. Jest to gra będąca połączeniem survival horroru, przygodówki oraz slashera. Akcja rozgrywa się we francuskim sierocińcu podczas I wojny światowej. Gracz jako jedno z dzieci - Sebastien - obserwuje podział małolatów na frakcje oraz, niczym we Władcy Much, walkę o dominację. Całość utrzymana jest w mrocznej czarno-białej stylistyce, gdzie tylko krew może być czerwona. Fabuła pełna jest odniesień do dzieł Lovecrafta, E.A. Poe oraz Stefana Grabińskiego. www.phobiainteractive.com


Machinator

Piotr Iwanicki, Marcin Surma, Jan Grochowski

Będziemy prezentowali nasze najnowsze produkcje. Małe gry w najlepszym wydaniu.


Gizarma

Michał "Troll" Rokicki

Gizarma to strategia MMO czasu rzeczywistego rozgrywana w świecie przypominającym europejskie średniowiecze. Gracz wciela się we władcę królestwa, które ma doprowadzić do świetności. Ważnym aspektem gry jest realistyczne odwzorowanie średniowiecznej gospodarki. Gra działa jako applet javowy osadzony na stronie internetowej. Projekt był już prezentowany na WGK 2011, od tego czasu bardzo się rozwinął, udało się osiągnąć kolejny kamień milowy, a w tej chwili trwają testy zamknięte. Devblog projektu: http://www.gizarma.pl


Role-playing graphics

Lidia Miler

Cykl prac plastycznych, wynikający z poszukiwań sposobów obrazowania różnorodnych emocji, stanów psychicznych i postaw życiowych, przejawiających się w relacjach postaci ze światem, spotkaniach charakterów, wydarzeniach, snach.


Modern Wizards



RPG rozgrywany za pomocą… GPS, w twojej okolicy. Odkryj równoległy świat magii, poznaj pochodzenie bajek i przesądów, naucz się potężnych czarów. Zostań współczesnym magiem! Modern Wizards to gra na telefony Android. W czasie konferencji będzie można zobaczyć wstępny wygląd i działanie gry - aspekty poruszania się, wyświetlania i generacji mapy, walki, zbieractwa, alchemii oraz wiadomości i zadań. Grę przygotowuje teraz już 8 osobowy zespół studentów z Warszawy. Tymczasowa strona projektu, gdzie można także zobaczyć zrzuty ekranów oraz szkice: https://www.facebook.com/ModernWizardsPL


Pijaka Astray

Piotr Kądziołka, Jarosław Kądziołka

Chcemy zaprezentować grywalną wersję gry


Town of The Fallen Stone

Przemysław Kulesza, Bartosz Jakusz

Gra strategiczna osadzona w świecie fantasy, polegająca na obronie tytułowego "Fallen Stone" przed nieumarłymi najeźdźcami i ich finalnej eksterminacji. Aby dokonać tego zadania gracz musi rozbudować swoją wioskę i zapewnić jej mieszkańcom należytą ochronę i racje żywnościowe. Nie jest to zadaniem łatwym, gdyż rozrost populacji odbywa się bez ingerencji gracza, lecz jest uzależniony od ilości jedzenia w spichlerzu. Gracz musi zachować w tym przypadku podwójną czujność, gdyż niedostatek racji żywnościowych może poskutkować zamieszkami i utratą znacznej części populacji. Jako włodaż i obrońca ważnego artefaktu gracz winien się wykazać zdolnościami zarządzania zasobami ludzkimi, gdyż w grze próżno szukać produkcji wyspecjalizowanych jednostek, tak jak jest to w przypadku innych gier tego rodzaju. Każda jednostka rodzi się z podstawowym zestawem cech, a dopiero wykonując daną prace zdobywa ona doświadczenie pozwalające wykonywać ją bardziej efektywnie. Nie można też zapominać, że wraz z rozwojem doświadczenia jednostka uwstecznia się w wykonywaniu innych czynności, których owoc pracy będzie mniej zadowalający. Z technicznego punktu widzenia gra jest napisana w języku Java na silniku JMonkeyEngine 3, dając nam możliwość uruchomienia gry na wielu platformach. Dodatkowo jest platformą testowa dla różnorakich algorytmów sztucznej inteligencji. W stosunku do poprzedniej edycji Developers Showcase gra wzbogaciła się o szereg nowych elementów oraz została znacząco poprawiona. Autorami gry są członkowie koła Java User Group z Politechniki Gdańskiej.