Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Biuro konferencji

O powstaniu konferencji

Konferencja WGK powstała, ponieważ w Polsce brakowało konferencji z prawdziwego zdarzenia, która w profesjonalny sposób traktowała by o tworzeniu gier. Rozpoczynając prace nad organizacją WGK chciałem aby powstało wydarzenie, które będzie jednoczyć wszystkie środowiska twórców gier dostarczając im miejsca do wymiany doświadczeń, prowadzenia wykładów i wzajemnej integracji. Miejsca do nawiązywania bezpośrednich kontaktów biznesowych i promocji Polskiej branży gier video. Konferencja jest organizowana we spółpracy z Wydziałem Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Jest to więc zbiorowe osiągnięcie za udział w którym wszystkim dziękuję.

Przewodniczący Konferencji, 
Karol Gasiński

Biuro konferencji

Przewodniczący:

Karol Gasiński

Pierwsze gry zacząłem tworzyć w czasach DOSa gdy przygodówki w trybie tekstowym były jeszcze całkiem popularne. Brak dobrej obsługi grafiki popchnął mnie wtedy do stworzenia własnej biblioteki graficznej. Nie zadowolony jednak z ograniczeń stawianych jej przez DOSa na moim 386 poszedłem o krok dalej i napisałem w assemblerze własny system operacyjny bazujący na mikrokernelu. 
Obecnie od trzech lat pracuję w dziale R&D Intela na stanowisku Graphics Software Engineer. W czasie wolnym od pracy nadal poświęcam się jednak mojej pasji jaką jest tworzenie gier komputerowych. Interesuję się głównie architekturą silników graficznych wykorzystywanych w grach. W przeszłości jako prezes Koła Naukowego Vertex prowadziłem serie wykładów traktujących o tworzeniu gier. Aktualnie jako członek grupy Khronos zajmuję się rozwojem OpenGLa. Staram się również promować Polski gamedev poprzez uczestniczenie w organizacji różnego rodzaju wydarzeń jak Global Game Jam czy konferencja WGK.

Przedstawiciel PG:

Tomasz Boiński

Jestem asystentem na Katedrze Architektur Systemów Komputerowych Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Na tejże Katedrze realizuję pracę doktorską pt. "Procedury łączenia i odwzorowywania ontologi dziedzinowo zorientowanych". W swojej pracy badawczej skupiam się na zagadnieniach związanych z dynamiczną integracją wiedzy zawartą w ontologiach, dzięki czemu możliwa stanie się współpraca systemów operujących poprzez inne spojrzenie na otaczający nas świat. Zajmuje się również zagadnieniami związanymi z administracją systemów komputerowych oraz propagacją ruchu OpenSource czy przestrzegania praw autorskich. 
Z grami komputerowymi styczność mam głównie jako ich końcowy odbiorca. Jako pracownik naukowy z chęcią przyjąłem propozycję współorganizacji I Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych. Wydarzeń takich wydaj się być wiele, rzadko jednak uwzględniany jest aspekt badawczy tej dziedziny informatyki. Konferencję postrzegam jako możliwość podjęcia próby połączenia aspektu biznesowego i naukowego zacieśniając współprace między oboma środowiskami.

Public Relations:

Mateusz Dzikowski

Z wykształcenia humanista-językoznawca, w pracy grafik, w głębi duszy artysta. Komputery, konsole i elektroniczne zabawki ukształtowały moje dzieciństwo. Wiedzę o programowaniu czerpałem głównie z kącików programistycznych Bajtka i C&A. Szukając błędów w przepisywanym z gazet kodzie bardzo szybko zrozumiałem, co to jest "crunch" i dlaczego ostatnie 10% projektu stanowi tak naprawdę jego 90%. Później były czasy "Top Secret" i "Secret Service", czytanie zawartych w nich recenzji gier było moją ulubioną rozrywką zaraz po graniu w gry PC z przyjaciółmi i oglądaniu w kółko kaset VHS z "Gwiezdnymi Wojnami", "Terminatorem" i "Wejściem Smoka". Dziś znacznie więcej czasu spędzam na świeżym powietrzu :) Lubię bieganie, sztuki walki i podróże w nieznane. Najnowsza gra nad którą pracuję to "Carpet Wars" - zwycięski projekt hackatonu Starup Sprint Gry 2013.

Opiekun KN Vertex:

Jacek Lebiedź

Pracuję jako adiunkt w Katedrze Inżynierii Wiedzy (Wydział ETI Politechniki Gdańskiej). Jestem ponadto opiekunem koła naukowego Vertex. Prowadzę wykłady i zajęcia laboratoryjne oraz projektowe z Grafiki komputerowej, Wizualizacji Informacji, Animacji komputerowej, Grafiki trójwymiarowej i Rzeczywistości Wirtualnej. Moje zainteresowania naukowe są zgodne z realizowaną przeze mnie dydaktyką i skupiają się wokół grafiki komputerowej i rzeczywistości wirtualnej oraz przetwarzania i kompresji obrazów. Aktualnie przewodzę pracom projektowym nad powstającym na moim wydziale Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej, którego podstawowym urządzeniem ma być umieszczona w instalacji typu CAVE przezroczysta sfera obrotowa poruszana przez użytkownika maszerującego w jej środku.


Opiekun KN JUG:

Michał Wójcik

Jestem wykładowcą w Katedrze Architektury Systemów Komputerowych (KASK) Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. W przeważającej większości moja praca naukowa opiera się na samoorganizacji i kooperacji autonomicznych agentów w wykonywaniu złożonych aplikacji rozproszonych. W badaniach główny nacisk kładę na adaptowanie się agentów do sytuacji zaistniałych w ich środowisku oraz współdziałanie pomiędzy nimi. Moja praca dydaktyczna na wydziale skupia się w obrębie platformy Java i powiązanych technologii. Dodatkowo sprawuję opiekę merytoryczną nad kołem naukowym JUG (Java User Group) działającym przy katedrze KASK. 
Prywatnie interesuję się szeroko pojętą fantastyką - szczególnie literaturą, a także grami komputerowymi. Do moich ulubionych pozycji należą gry RPG polegające na rozwijaniu bohatera w otaczającym i ciągle zmieniającym się środowisku. Moim zdaniem nadają się one idealnie do zastosowania algorytmów związanych ze sztuczną inteligencją zapewniających ciągłą zmienność świata i interakcję z nim.


Waldemar Korłub

Jestem prezesem koła naukowego PG Java User Group. Poza kwestiami organizacyjnymi, zajmuję się tam głównie platformą Java EE, która została wykorzystana do realizacji portalu konferencji. Studiuję ponadto na wydziale ETI Politechniki Gdańskiej i uczestnicząc w projektach badawczych prowadzonych w Katedrze Architektury Systemów Komputerowych, realizuję swoje zainteresowania naukowe. Obejmują one systemy rozproszone i zastosowania sztucznej inteligencji w ich kontekście. Branża gier komputerowych jest miejscem, gdzie zagadnienia te uzyskują praktyczne znaczenie w modelowaniu wirtualnych światów rozgrywki.
Jestem pasjonatem technologii mobilnych i z zamiłowaniem obserwuję rozwój rynku smartphonów, które odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu, w tym również w dziedzinie rozrywki i gier. Interesuję się również literaturą fantastyczną i muzyką rockową ukorzenioną w latach 80. - w szczególności w wykonaniu polskich zespołów.


Bartosz Jakusz

Jestem studentem i członkiem zarządu koła naukowego Java User Group działającego pod skrzydłami Katedry Architektury Systemów Komputerowych, Wydziału Elektroniki Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Dodatkowo pracuje w trybie zadaniowym w firmie Jakusz "Systemy Zabezpieczeń Bankowych" Bogdan Jakusz będąc odpowiedzialnym za marketing i PR. Moimi dodatkowymi zainteresowaniami jest historia współczesna głównie okres II wojny światowej.








Byli członkowie biura konferencji

Public Relations (WGK 2012 & WGK 2013):

Kacper Kwiatkowski

Jestem absolwentem Informatyki na wydziale ETI Politechniki Gdańskiej, a obecnie pracuję jako game designer w warszawskiej firmie 11 bit studios. Grami jestem nieustająco zafascynowany od najmłodszych lat, a konkretnie od momentu, gdy po raz pierwszy wypróbowałem Contrę na Pegasusie. Ulubione serie: GTA, Mario, The Sims, God of War. Nie popieram wojen konsolowych i nie mam ulubionego gatunku. 
Pierwszą grą, nad którą pracowałem był niezależny, studencki projekt ATOM – notabene zwycięzca Developers Showcase na WGK 2011 (w której to imprezie uczestniczyłem jeszcze na skromnym stanowisku wolontariusza). Z kolei jako profesjonalny designer dotąd współtworzyłem kilka produkcji na platformy mobilne, wraz z gdańskim studio Nawia Games (m.in. dla EA). Poza tworzeniem gier bywałem również dziennikarzem, fotografem, grafikiem oraz instruktorem fitness.





Konferencja została zorganizowana dzięki zaangażowaniu:

Obsługa techniczna serwisu konferencji: