Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Stwórz grę, wygraj nagrodę i... daj się odkryć w GameDevie!

Tegoroczny konkurs  Developers Showcase zapowiada się wyjątkowo imponująco. Między innymi za sprawą głównej nagrody - potężnej karty graficznej GeForce GTX 690 ufundowanej przez firmę 11 bit studios. Dla wyżej podpisanego redaktora strony jest to doskonały pretekst, by podzielić się osobistą zachętą do udziału w konkursie. Trzeba wam bowiem wiedzieć, że w 2011 roku nie byłem ani współorganizatorem WGK ani game designerem w 11 bit studios. Byłem jednym z autorów gry ATOM , która zdobyła nagrodę na  Developers Showcase... [czytaj dalej]

Kolejni goście oraz nagrody w konkursach

Zgodnie z obietnicą przedstawiamy wam kolejnych (ale nieostatnich) gości konferencji. A są to nader interesujące postacie, na czele z przedstawicielami takich firm jak  Ubisoft, Gameforge, Techland czy 11 bit studios. Korzystając z okazji opowiemy też o nagrodach, które będą do zdobycia w konferencyjnych konkursach. [czytaj dalej]

Polskie legendy, Amazon Web Services i delegacja niemieckiej branży gier

Możemy już podzielić się z Wami kilkoma kolejnymi nazwiskami na liście prelegentów WGK. Maciej Miąsik, Ryszard Chojnowski i Daniel Kleczyński - legendy polskiej branży podejmą tak różnorodne tematy jak crunch, udźwiękowienie czy lokalizacja. Odwiedzi nas także reprezentant firmy Amazon, który opowie o usłudze Amazon Web Services. Odbędzie się również panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli niemieckiej branży gier.

[czytaj dalej]

Warsztaty: animacja 2D z BlackMoon Design

Program WGK wzbogacił się o warsztaty animacji 2D, które poprowadzi przedstawiciel studia BlackMoon Design z Poznania.  [czytaj dalej]

Współpraca z Uniwersytetem Jagiellońskim

Do organizatorów tegorocznej edycji dołączył Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego . Mamy nadzieję, że obecność najlepszej uczelni technicznej w Polsce podniesie prestiż naukowy Konferencji i pozwoli przyciągnąć ciekawych prelegentów. Dzięki współpracy z FAIS mamy zaszczyt poinformować, że najlepsze spośród zgłoszonych artykułów zostaną przekazane do druku w czasopiśmie Computer Graphics and Vision. [czytaj dalej]

Pierwszy prelegent, Developers Showcase i inne wieści

Mamy wreszcie zaszczyt przedstawić Wam pierwszego z prelegentów WGK 2013. Jest nim Dr Malte Behrmann, sekretarz generalny EGDF (European Games Developer Federation - Europejska Federacja Twórców Gier). Dr Behrmann to ekspert w dziedzinie integracji europejskiego gamedevu oraz jego współpracy z Unią Europejską, zwłaszcza w aspekcie prawnym. [czytaj dalej]

Zmiana terminów nadsyłania publikacji

Zmianie uległy terminy nadsyłania publikacji. Na abstrakty oczekujemy wraz z pełnymi artykułami do 1 lipca 2013 roku. Zapraszamy!
[czytaj dalej]

Program WGK 2013: warsztaty z concept artu

Przyjemnie jest nam ogłosić pierwszy punkt programu WGK 2013 I create games: warsztaty z concept artu organizowane przy współpracy z Potęgą Obrazu. Będzie to spotkanie dla artystów na różnym poziomie zaawansowania, którzy chcieliby zgłębić tematy związane z kreowaniem światów w grach: postaci, przedmiotów, lokacji czy pojazdów. [czytaj dalej]

Po Quo Vadis

Zgodnie z zapowiedzią, nasza delegacja - wraz z polskimi twórcami gier - pojawiła się w Niemczech na konferencji Quo Vadis będącej częścią Deutsche Gamestage (Niemieckie Dni Gier). Wyjazd okazał się wyjątkowo owocny – wiele nas nauczył na temat organizacji europejskich konferencji związanych z grami oraz był okazją do szeregu spotkań, które z pewnością przysłużą się WGK 2013. [czytaj dalej]

Rejestracja na WGK 2013 – promocyjna cena jeszcze przez miesiąc!

Już teraz zachęcamy do rejestracji na konferencję WGK 2013: I create games. Na potrzeby nadchodzącej edycji uruchomiliśmy nową wersję systemu, a także uprościliśmy proces zgłaszania wykładów i publikacji! Tradycyjnie najszybsi zapłacą mniej – do 27 maja obowiązuje cena Early Birds. [czytaj dalej]