Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Jak gry społecznościowe zrewolucjonizowały design

Ziemowit Poniewierski

Branża gier wideo to najbardziej progresywna gałąź światowego przemysłu. W przeciągu zaledwie 30 lat odnotowano całe epoki rozwoju elektronicznej rozrywki, a każda z nich rozpoczynała się przebojowym w skali świata wydarzeniem – takim chociażby, jak wprowadzenie na rynek akceleratora 3D. Równocześnie w branży deweloperskiej pojawiło się zjawisko profesjonalizacji, a twórcy sięgnęli po narzędzia naukowe i marketingowe. Produkcja dużych tytułów nadal jednak przypomina loterię – w czasie prac czynniki zewnętrzne mogą ulec zmianom, za którymi autorzy nie zawsze są w stanie nadążyć. Zupełnie inną sytuację notuje się w dziedzinie gier społecznościowych, które nigdy nie są tworem zamkniętym i skończonym, lecz nieustannie pod kontrolą twórców ewoluują. Dziesiątki narzędzi diagnostycznych pozwalają szczegółowo analizować tak produkt, jak i jego grupę docelową, generując nieustające sprzężenie zwrotne pomiędzy grą a graczem. Celem prezentacji jest wskazanie, jak bardzo w przeciągu ostatnich lat zmieniło i rozwinęło się podejście do projektowania, jakie są nowe wyznaczniki kreowania elektronicznej rozrywki i jaki wpływ na design wywarły gry społecznościowe.

Oglądaj


Slajdy

Pobierz slajdy