Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Wprowadzenie do projektowania gry strategicznej w oparciu o XNA Framework

Mikołaj Kania, Waldemar Korłub, Jakub Krajewski

W celu utrzymania stałej społeczności amatorskich twórców gier związanych z produktami firmy, Microsoft dostarczył zestaw bibliotek znanych pod nazwą XNA framework. Narzędzia te znacznie upraszczają proces implementacji, ze względu na zwolnienie programisty z konieczności powielania kodu identycznego dla większości prostych produkcji. Osadzenie frameworka w środowisku .NET oraz możliwość adaptacji gry zarówno do platformy Windows, konsoli XBOX czy też urządzeń przenośnych opartych o Windows Phone 7, zapewnia większą przenośność i elastyczność końcowego rozwiązania. Niniejszy artykuł w połączeniu z ułatwieniami zapewnionymi przez Framework XNA, pozwoli sprawnie zaprojektować i zaimplementować bazowe komponenty silnika graficznego, niezbędnego w przypadku prostej gry strategicznej. Zaprezentowane algorytmy rozwiązują kilka podstawowych problemów związanych z wyświetlaniem dużej ilości jednostek oraz dużych fragmentów terenu wirtualnego środowiska. Omówione rozwiązania zostały wykorzystane podczas implementacji gry strategicznej czasu rzeczywistego – Nasibu Isle.

Oglądaj


Slajdy

Pobierz slajdy