Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Projektowanie gier komputerowych z wykorzystaniem UDK

Mariusz Szwoch, Karol Sobiesiak, Zygmunt Szefel

W pracy przedstawiono pakiet narzędziowy Unreal Development Kit (UDK) umożliwiający tworzenie gier w oparciu o silnik Unreal Engine 3 (UE3). Silnik ten umożliwia tworzenie wieloplatformowych, zaawansowanych graficznie gier praktycznie dowolnego typu. UDK jest zasadniczo kompletnym środowiskiem wytwarzania gier oferując rozmaite narzędzia modelowania poziomów, w tym: edytor brył geometrycznych, siatek obiektów i terenu, bibliotekę zasobów, wysokopoziomowy język skryptowy, obsługę animacji, silnik fizyki, zaawansowaną obsługę świateł i cieniowania, edytor roślinności, obsługę połączeń sieciowych i wiele innych. W pracy przedstawiono również praktyczne aspekty wykorzystania środowiska UDK na przykładzie tworzenia gry akcji „Inwazja na WETI”. Mimo ograniczonego rozmiaru gry stanowi ona ciekawe studium przypadku, a przedstawione doświadczenia okażą się użyteczne w dalszym rozwoju gry oraz w innych projektach tworzonych z wykorzystaniem UDK.

Oglądaj