Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Smooth Operator: Programowanie drobnostek, bez których gry nie mogą się obejść

Leszek Godlewski

Patrząc całościowo, gry komputerowe zdają się być rodzajem niezmiernie skomplikowanej maszynerii. Jednakże z bliska okazuje się, że składają się z wielu małych i prostych rzeczy, które budują wrażenie gładkiej, dopracowanej rozgrywki jedynie wtedy, gdy pracują w harmonii. Programista rozgrywki musi wykazać się ogromną dbałością o szczegóły, które nigdy nie stają się cechami stojącymi bezpośrednio za sukcesem gry, a jednak są konieczne, by uczynić grę - nieważne, czy indie, czy AAA - wiarygodną i przyjemną. W tym wykładzie omówię potrzebę stosowania gładkich przejść kolorów i organicznego ruchu, oraz elementarne techniki i matematykę, które załatwiają sprawę, takie, jak interpolacja czy szum. A wszystko to z perspektywy programisty rozgrywki jako szereg case studies z naszej najnowszej gry FPS: The Adventurer.

Oglądaj


Galeria