Krajowa Konferencja
Wytwarzania Gier Komputerowych
Gdańsk 6 - 8 września 2013

Tworzenie kooperacyjnych gier przygodowych z wykorzystaniem HTML 5

Mariusz Szwoch, Andrzej Fałkowski, Paweł Pieniążek

W pracy przedstawiono oryginalną koncepcję tworzenia kooperacyjnych gier przygodowych działających w środowisku internetowym na platformach stacjonarnych i mobilnych. Koncepcja gry obejmuje możliwość prowadzenie rozgrywki przez jednego lub kilku graczy sterujących bohaterami gry. Ukończenie poszczególnych epizodów gry jest możliwa jedynie poprzez współpracę bohaterów, dysponujących specyficznymi zdolnościami i atrybutami. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, przedstawiona koncepcja umożliwia rozgrywanie poszczególnych przygód nie tylko różnymi bohaterami, ale również w gronie różnych graczy, którzy przyłączyli się na danym etapie gry. W celu praktycznej weryfikacji proponowanej koncepcji gry zrealizowany został silnik gier przygodowych oparty o języki HTML 5 i JavaScipt. Silnik ten umożliwia zarządzanie i wizualizację sceny składającej się z dowolnej liczby warstw, zawierających obiekty statyczne, dynamicznych aktorów oraz rozmaite elementy sterujące, takie jak czujniki, wyzwalacze, ścieżki ruchu, itp. Do efektywnego tworzenia scen stworzony został specjalny edytor, umożliwiający wizualne zarządzanie zasobami i akcjami sceny. W pracy przedstawiono również wykorzystanie silnika do stworzenia grywalnych poziomów gry przygodowej o roboczym tytule „Skarby Wenety”. Gra rozgrywana będzie w Trójmieście, a osią jej fabuły będą poszukiwania skarbu sprzed tysiąca lat.

Galeria